W lutym uruchomiono 127 nowych punktów ładowania
Na koniec lutego 2024 r. w Polsce było zarejestrowanych łącznie 60 276 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W lutym ich liczba zwiększyła się o 3743 sztuki w porównaniu do lutego ubiegłego roku.
Samochody osobowe z napędem elektrycznym
Pod koniec lutego 2024 r. po polskich drogach jeździło 104 770 sztuk samochodów osobowych z napędem elektrycznym:
- 54 120 sztuk samochodów typu BEV, czyli w pełni elektrycznych (BEV, ang. battery electric vehicles) – 52%,
- 50 150 sztuk samochodów typu PHEV, czyli hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 48%.
Liczba zarejestrowanych samochodów osobowych z napędem elektrycznym w Polsce wynosi 104 770 sztuk. Stan na koniec lutego 2024 r.
Samochody użytkowe z napędem elektrycznym
W lutym 2024 r. park samochodów dostawczych i ciężarowych liczył 6184 sztuk. Zwiększyła się także flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która składała się z 19 607 sztuk. Liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych powiększyła się do 722 169 sztuk. Park autobusów elektrycznych w Polsce wzrósł do 1249 sztuk (w tym pojazdy całkowicie elektryczne stanowiły 1195 szt., a wodorowe – 54 szt.).
Punkty ładowania pojazdów elektrycznych
Wraz ze wzrostem liczby pojazdów z napędem elektrycznym rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec lutego br. w Polsce funkcjonowało 6213 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych (3431 stacji). 27% z nich stanowiły szybkie punkty ładowania prądem stałym (DC), a 73% – wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.
W styczniu uruchomiono 127 nowych punktów ładowania pojazdów elektrycznych.
Zobacz także: Mapa stacji ładowania pojazdów elektrycznych
Liczba punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce wynosi 6213 (3431 stacji). Stan na koniec lutego 2024 r.
Na jeden punkt ładowania przypada 9,7 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych.
– Mimo wzrostów, tempo rozbudowy infrastruktury ładowania w Polsce wciąż jest zbyt wolne i pozostaje jedną z największych barier wpływających na rynek samochodów elektrycznych. Przez pierwsze dwa miesiące br. zainstalowano tylko o 16 punktów więcej niż w analogicznym okresie roku 2023. W tym kontekście liczymy na jak najszybsze uruchomienie programu subsydiów do ładowarek dla transportu ciężkiego. Przekazaliśmy już NFOŚiGW uwagi branży dotyczące projektu zasad dopłat w tym zakresie. Branża liczy również na wznowienie naboru w ramach bardzo ważnego programu „Wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru”, a także na optymalizację tego instrumentu, szczególnie w zakresie procedur – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.
Licznik Elektromobilności uruchomiły: Polskie Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
RE na podstawie danych PSPA