Na jeden punkt ładowania przypada 9,6 samochodów elektrycznych

Na koniec maja 2025 r. w Polsce było zarejestrowanych łącznie 94 275 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (typu BEV). W okresie styczeń-maj br. ich liczba zwiększyła się o aż 14 015 szt., czyli o 46% więcej niż w analogicznym okresie 2024 r.
Pod koniec maja 2025 r. w Polsce funkcjonowało 9814 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych.
Samochody osobowe z napędem elektrycznym
W maju 2025 r. po polskich drogach jeździło 170 713 szt. samochodów osobowych z napędem elektrycznym:
- 85 300 szt. samochodów typu BEV, czyli w pełni elektrycznych (BEV, ang. battery electric vehicles) – 50%,
- 85 413 szt. samochodów typu PHEV, czyli hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 50%.

Liczba zarejestrowanych samochodów osobowych z napędem elektrycznym w Polsce wynosi 170 713 szt.
Stan na koniec maja 2025 r.
Samochody użytkowe z napędem elektrycznym
W maju br. park samochodów dostawczych i ciężarowych liczył 9006 szt. Zwiększyła się również flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która składała się z 25 074 szt. Liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych powiększyła się do 1 096 799 szt. Park autobusów zeroemisyjnych wzrósł do 1574 szt. (w tym pojazdy całkowicie elektryczne stanowiły 1481szt., a wodorowe – 93 szt.).
Punkty ładowania pojazdów elektrycznych
Wraz ze wzrostem liczby pojazdów z napędem elektrycznym rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec maja 2025 r. w Polsce funkcjonowało 9814 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. 33% z nich stanowiły szybkie punkty ładowania prądem stałym (DC), a 67% – wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.
Zobacz także: Mapa stacji ładowania pojazdów elektrycznych

Liczba punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce wynosi 9814.
Stan na koniec maja 2025 r.
Podsumowując, na jeden punkt ładowania przypada 9,6 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych.
– Od początku roku dostrzegamy dynamiczny wzrost zainteresowania Polaków samochodami elektrycznymi. Obowiązujący program wsparcia, dzięki podjęciu szeregu działań popularyzujących ze strony branży, zaczął przynosić wymierne efekty. Branża wyraża gotowość do współpracy z administracją publiczną w celu wspólnej i rzetelnej oceny możliwości optymalnego wykorzystania dostępnego budżetu programu. Mamy nadzieję, że ewentualne zmiany w jego finansowaniu będą poprzedzone otwartym dialogiem z sektorem – mówi Jan Wiśniewski, dyrektor Centrum Badań i Analiz PSNM.
Licznik Elektromobilności uruchomiły: Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
RE na podstawie danych PSNM