Rozliczenie prosumenckie może być prostsze i czytelniejsze

TAURON upraszcza rozliczenia dla blisko 440 tysięcy obsługiwanych prosumentów.
Faktury dla prosumentów różnią się od standardowego rachunku za prąd. Jako producenci prądu, prosumenci znajdą na swojej fakturze inne dane, niż gospodarstwa domowe, które są wyłącznie odbiorcami energii elektrycznej.
– Obsługujemy już blisko 440 tysięcy prosumentów i wsłuchujemy się w ich potrzeby. Dlatego nie tylko dostarczamy technologię, rozwiązania i kompleksowe wsparcie dla domowych instalacji produkujących energię ze słońca. Upraszczamy również formalności związane z jej rozliczeniem. Wiemy, że gospodarstwa domowe mogą efektywnie korzystać z odpowiednio dobranej fotowoltaiki, najlepiej wspieranej magazynem energii. Dodatkowo, uproszczone faktury pomogą prosumentom lepiej zrozumieć rachunki i przyczynią się do bardziej świadomego zarządzania domową produkcją energii – mówi Mariusz Purat, prezes zarządu TAURON Sprzedaż.
Fotowoltaika na fakturze
Rozliczanie fotowoltaiki odbywa się w systemie ilościowym, czyli net-meteringu lub wartościowym, czyli net-billingu. W obu przypadkach nadwyżki energii z fotowoltaiki trafiają do sieci elektroenergetycznej, lecz w pierwszym z nich wymiana odbywa się bezgotówkowo, a w drugim prosument kupuje energię elektryczną z sieci lub wprowadza do niej energię, którą sprzedawca przelicza według ceny rynkowej. Tak wyliczona wartość buduje depozyt prosumenta wykorzystywany przy rozliczeniu.
W czytelnym podsumowaniu faktury od TAURONA, prosumenci znajdą wyraźne wskazanie swojego systemu rozliczeń oraz najpotrzebniejsze informacje. Są to: ilość energii pobranej z sieci i ilość energii wprowadzonej do sieci. W przypadku rozliczenia w net-meteringu, dodatkowo uwzględniona jest ilość energii w wirtualnym magazynie energii, która pozostała po bieżącym rozliczeniu.

W dokumencie wyeksponowane są również informacje o kwocie do zapłaty, terminie płatności i dostępnych metodach płatności. Dodatkowo, na drugiej stronie podsumowania znajduje się wyjaśnienie najważniejszych pojęć związanych z rozliczeniami i fotowoltaiką.
– Czytelne podsumowanie faktury zawiera tylko najważniejsze dla prosumenta informacje, co sprawia, że rozliczenie jest łatwiejsze do zrozumienia i zwiększa satysfakcję klienta z obsługi. Prosumenci mogą dzięki temu szybciej i bardziej efektywnie monitorować swoje zużycie oraz produkcję energii. Prosumenci będą otrzymywać faktury zgodnie ze swoimi cyklami rozliczeń – mówi Michał Mierzwa, wiceprezes zarządu TAURON Obsługa Klienta.
Na podstawie opinii klientów
TAURON podkreśla, że nowy wygląd faktury jest projektowany z udziałem klientów. Spółka planuje uruchomienie w aplikacji obszaru przeznaczonego dla prosumentów, tak aby mieli oni dostęp zarówno do podstawowych, jak i pogłębionych informacji na temat swojego stanu rozliczeń.
Więcej o uproszczonym rozliczaniu prosumentów na stronie tauron.pl/prostafaktura-prosument
RE na podstawie informacji TAURON