„Rocznice to chwile, wobec których nie można przejść obojętnie” – Zbigniew Kuna
Hensel funkcjonuje w Polsce od 30 lat, z powodzeniem realizując strategię obsługi przemysłu, gdzie wymagana jest niezawodność, bezpieczeństwo i trwałość stosowanych rozwiązań. Produkty z oferty firmy wyśmienicie sprawdzają się w instalacjach pracujących nawet w najtrudniejszych warunkach środowiskowych.
30 lat Hensel Polska
Hensel Polska jest spółką córką niemieckiej firmy Gustav Hensel GmbH, która istnieje przeszło 90 lat i działa w wielu krajach na całym świecie. Specjalizuje się w produkcji profesjonalnych rozwiązań elektroinstalacyjnych i systemów dystrybucji energii. Wartość sprzedaży wyniosła w ubiegłym roku 163 mln euro; plan na 2024 rok zakłada 179 mln euro.
Hensel Polska mieści się w Poznaniu, przy ul. W. Jankowskiego 1. Tutaj znajdują się biura, hala produkcyjna oraz magazyny. Zespół liczy 36 osób pracujących w działach: handlowym, wsparcia sprzedaży i marketingu, produkcji oraz finansowym. Firma obsługuje klientów z Polski, Litwy, Łotwy i Ukrainy.
5 lipca 2024 r. firma Hensel świętowała swój sukces na polskim rynku. Sala bankietowa w Hotelu Andersia w Poznaniu wypełniła się zacnymi gośćmi. Wśród nich byli klienci, pracownicy, przedstawiciele firmy-matki z Niemiec, a także dziennikarze.
Zobacz film: Gala z okazji 30-lecia Hensel Polska
Spotkanie było potwierdzeniem, że w całej firmie Hensel panuje rodzinna, przyjazna atmosfera, a jednocześnie w pełni profesjonalne i innowacyjne podejście do codziennych wyzwań. Przekłada się to oczywiście na wyniki rynkowe spółki, z którymi goście zapoznali się podczas prezentacji. Jak udowodnili prelegenci, klienci doceniają nie tylko najwyższą jakość oferowanych produktów, lecz również wsparcie techniczne i marketingowe. W ślad za tym generowane są coraz większe przychody ze sprzedaży. W tym roku mają one osiągnąć wartość 24 mln zł.
Podczas uroczystego przemówienia Zbigniew Kuna, dyrektor generalny Hensel Polska, podkreślił, że firma powstała i rozwija się dzięki innowacjom. Hensel wprowadził na rynek pierwszą na świecie puszkę elektryczną z tworzyw sztucznych, a dokładnie z bakelitu, która zrewolucjonizowała montaż ówczesnych instalacji elektrycznych, a przede wszystkim diametralnie zwiększyła bezpieczeństwo dla elektryków i użytkowników urządzeń elektrycznych. Późniejsze innowacje, takie jak bardzo popularne obecnie w przemyśle rozdzielnice poliwęglanowe Mi, modułowe zestawy przyłączeniowe PV chętnie wykorzystywane zarówno w mikroinstalacjach, jak i w dużych elektrowniach słonecznych czy też ostatnio wprowadzone na rynek puszki ATEX do stref zagrożonych wybuchem, pozwalające na elastyczność i dobór akcesoriów przez instalatora w miejscu montażu, są potwierdzeniem trwałego, innowacyjnego charakteru firmy.
Dyrektor akcentował, że najważniejsi są ludzie: pracownicy są duszą firmy, a klienci jej dumą.
Z kolei menadżerowie z Niemiec podkreślili znaczenie polskiego rynku dla całej firmy. Dogodne położenie geograficzne oraz profesjonalizm pracowników sprawia, że Hensel Polska rośnie z roku na rok i staje się solidnym partnerem biznesowym. Rozwój spółki jest związany przede wszystkim z zapotrzebowaniem i zużyciem energii elektrycznej, co w ostatnim czasie dynamicznie rośnie. Im więcej odbiorników energii, tym więcej urządzeń potrzebnych do dystrybucji zasilania. Hensel jest przygotowany na rosnący popyt.
Wieczór prowadził dobrze znany w Polsce i w Niemczech artysta kabaretowy i aktor Steffen Moeller. Prezentacje firmowe oraz występy artystyczne pozostawiły miłe wspomnienia.
Czytaj: Firma stworzona z jakości produktów i wsparcia sprzedaży
Wywiad ze Zbigniewem Kuną, dyrektorem zarządzającym Hensel Polska Sp. z o.o., z okazji 30-lecia firmy w Polsce
RE