Świeża perspektywa na światło i innowacje. Jak bije serce Signify?

Signify to obecnie największa firma oświetleniowa. Jej wielkość mierzona jest historią marki Philips liczącą ponad 130 lat, a także zaangażowaniem w zapewnienie jaśniejszego życia i lepszego świata. O profesjonalizmie firmy można się przekonać kupując jakiś produkt, jednak to nie wystarczy, żeby nabrać pewności, że wybrało się naprawdę solidnego partnera. Trzeba go poznać od podszewki.
Na zaproszenie Signify wybrałam się w dniach 14-15 maja 2025 r. do Holandii w celu zapoznania się z technologiami stosowanymi w rozwiązaniach oświetleniowych Signify.
Centrum innowacji oświetleniowych Signify
Pierwszym punktem programu był LAC, czyli Lighting Application Center zlokalizowany na kampusie High Tech w Eindhoven. Historycznie, pierwsze LAC otwarto w 1951 roku, a obecne działa na kampusie Signify od 2014 roku. Corocznie centrum odwiedza ponad 5000 gości z całego świata, w tym instalatorzy, hurtownicy, architekci, studenci i przedstawiciele rządu.
Placówka ma na celu zapoznanie odwiedzających z szerokim portfolio profesjonalnych i konsumenckich marek Signify. Prezentując najnowocześniejsze produkty w replikach rzeczywistych środowisk, LAC demonstruje niezwykły potencjał światła i pokazuje, w jaki sposób rozwiązania Signify mogą poprawić samopoczucie i wydajność, podnosić komfort użytkowania oraz wspierać zrównoważony rozwój. Tu można zobaczyć gamy produktów: NaturConnect, Trulifi, Interact. Rozwiązania wybiera się zależnie od miejsca wykorzystania: biura, sklepy, obiekty rekreacyjne i sportowe, szklarnie, ulice i parki.

Oprawy oświetleniowe z drukarki 3D
Kolejny obszar innowacji to MyCreation. Marka oferuje niestandardowe, drukowane w technologii 3D rozwiązania oświetleniowe, które są nie tylko unikalne wizualnie, lecz także głęboko zakorzenione w zasadach zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym. Oprawy te są projektowane, aby ożywić przestrzenie, wzmocnić tożsamość wizualną i jednocześnie minimalizować wpływ na środowisko. Ich ważną cechą jest dopasowanie do specyficznych potrzeb klientów, którzy otrzymują możliwość personalizacji projektów poprzez intuicyjne narzędzie online.

Stadion w Eindhoven z oświetleniem Philips
Środowy wieczór 14 maja zajęty był przez wizytę na stadionie w Eindhoven. Na boisku rozgrywał się właśnie ligowy mecz PSV Eindhoven konta Hercules, więc można było doświadczyć sportowej atmosfery w profesjonalnym świetle w marce Philips.

Siedziba Signify – rewitalizacja biura zgodna z celami zrównoważonego rozwoju
Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania siedziby Signify w Amsterdamie. Budynek biurowy EDGE Amsterdam West, pierwotnie wzniesiony w latach 70. poprzedniego wieku, przeszedł gruntowną transformację, stając się pionierem zrównoważonego budownictwa, zdrowego i przyjaznego środowiska pracy w Holandii. Inicjatorem projektu był deweloper Edge, który nabył budynek w 2012 roku z ambicją uczynienia go pierwszym w Holandii biurowcem spełniającym wymagania zrównoważonego rozwoju. Kluczowym partnerem technologicznym w tym przedsięwzięciu została firma Signify. Rewitalizacja zakończyła się w 2022 roku i dotyczyła modernizacji około 60 000 mkw.
Dwa dni wizyty w Signify obejmowały zajmujący program – od wizyty w centrum 3D printingu, przez inspirujące wywiady, aż po sam mecz i backstage. Było to ciekawe doświadczenie, które zaowocowało nie tylko interesującymi materiałami, lecz także nowymi kontaktami i świeżym spojrzeniem na oświetlenie.
RE