Platforma merXu.com ułatwia handel elektrotechniką i oświetleniem

11/12/2020

Na uruchomionej niedawno platformie www.merXu.com, na której firmy mogą handlować pomiędzy sobą towarami przemysłowymi i okołobudowlanymi, znajdziemy już kilkadziesiąt tysięcy ofert dotyczących artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych. Co wyróżnia tę platformę i jak z niej korzystać?

merXu ułatwia handel B2B w Europie Środkowo-Wschodniej

Platforma działa obecnie w Polsce, Czechach, na Słowacji, Litwie i w Estonii, w lokalnych wersjach językowych i w języku angielskim. Można na niej znaleźć produkty z kategorii przemysłowych, takich jak bezpieczeństwo, budownictwo, chemia i metalurgia, elektrotechnika i oświetlenie, maszyny i motoryzacja, narzędzia, ogrzewanie i hydraulika, a także wyposażenie biur i przedsiębiorstw. Przeznaczona jest dla wszystkich podmiotów z tych kategorii m.in. producentów, dystrybutorów, hurtowników, podwykonawców. merXu.com oferuje prosty i przejrzysty interfejs, kojarzący się z platformami dla konsumentów, posiada jednak szereg funkcjonalności dostosowanych typowo do potrzeb firm i specyfiki rynku B2B.

Dzięki platformie sprzedający mają okazję pozyskiwać nowych klientów na rynkach lokalnych i międzynarodowych – pozyskiwanie nowych, zweryfikowanych kupujących to jedno z podstawowych zadań merXu. Kupującym zaś platforma zapewnia dostęp do szerokiego grona sprawdzonych dostawców, ułatwia ich weryfikację i dzięki temu usprawnia proces zakupowy.

Na merxu.com mogą rejestrować się tylko firmy

Podczas rejestracji każda firma poddawana jest weryfikacji, aby zapewnić sprzedającym i kupującym maksymalne bezpieczeństwo. W ramach jednego konta firma może realizować swoje zadania sprzedażowe i zakupowe. Administrator konta może przypisać różnym pracownikom różne funkcje i zadania w ramach jednego firmowego panelu. Przykładowo, jeśli firma ma dział księgowy, istnieje możliwość nadania uprawnień do akceptowania faktur tylko pracownikom tego działu.

Sprawniejsze zakupy i sprzedaż

Na merXu.com sprzedający wystawiają samodzielnie swoje katalogi produktów i oferty. Zespół wsparcia merXu udziela stosownej pomocy technicznej i biznesowej. Ważne jest, aby produkty oferowane przez sprzedających zawierały informacje o parametrach produktu, które umożliwiają kupującym znalezienie i wybór odpowiedniej oferty.

Sprzedający mogą wystawiać oferty w przedziałach cenowych, w których cena zależy od liczby zamawianych produktów. Dostawcy mają do wyboru 5 przedziałów cenowych.

Na platformie merXu można handlować towarami zarówno w ilościach hurtowych, jak i pojedynczo. Dodatkowo kupujący mogą kierować zapytania ofertowe do konkretnego sprzedającego, jeśli ich wymagania wykraczają poza standardowe parametry oferty. Kupujący mogą też składać zapytania ofertowe w trybie otwartym, które są dostępne dla wszystkich sprzedających z danej kategorii.

Korzystając z merXu, firmy mogą w łatwy sposób porównać oferty dotyczące konkretnych produktów u różnych dostawców. Pozwala to na wybór najkorzystniejszych ofert, a także optymalizowanie kosztów zakupów, co jest szczególnie istotne w przypadku przedsiębiorstw realizujących duże, zbiorcze zamówienia.

Platforma zapewnia też możliwość indywidualnego ustalania cen i prowadzenia negocjacji.

Na merXu.com można handlować nie tylko gotowymi towarami – w przypadku zapotrzebowania na indywidualizację danego produktu przedsiębiorcy mogą kontaktować się między sobą i dokonywać indywidualnych ustaleń.

Platforma merXu oferuje różne funkcjonalności, ułatwiające kontakt pomiędzy firmami i nawiązywanie relacji m.in. komunikator z opcją tłumaczenia wiadomości w czasie rzeczywistym na lokalne języki przedsiębiorców. To istotne ułatwienie, ponieważ nie trzeba się obawiać bariery językowej, kontaktując się z przedsiębiorstwem z innego kraju.

Platforma jest dostępna pod adresem www.merxu.com. Korzystanie z niej jest bezpłatne.

Zachęcamy do kontaktu z przedstawicielem merXu:

Piotr Jaguś, e-mail: piotr.jagus@merxu.com, tel.: +48 534 607 894

Zapisz się na bezpłatny newsletter