Jakość buduje zaufanie do marki

18/10/2022
Artur Okliński dyrektor generalny GTV

Wywiad z Arturem Oklińskim, dyrektorem generalnym GTV Poland S.A.

GTV – 25 lat stabilnego rozwoju i dynamicznego wzrostu

GTV to polska firma, która już 25 lat zwiększa wygodę funkcjonalną wnętrz – biur, budynków użyteczności publicznej i mieszkań na całym świecie. Oferuje nowoczesne oświetlenie, akcesoria meblowe oraz wspiera partnerów biznesowych, wyposażając ich w produkty komplementarne – wysokiej jakości narzędzia ręczne i odzież ochronną. Nie zatrzymuje się, wciąż szuka kolejnych możliwości rozwoju.

W tym roku obchodzi 25-lecie działalności. O tym, jak udało nam się rozwinąć, tworząc liczne profilowane marki i spółki zagraniczne, z których każda odniosła sukces i o tym, jak przeszła przez towarzyszące firmie zawirowania rynkowe opowie Artur Okliński, dyrektor generalny GTV Poland S.A.

Rozwój GTV to sukces poparty liczbami. Jak one wyglądają?

Na przestrzeni minionych 25 lat nasza firma z każdym rokiem zwiększała sprzedaż. Sięgając do najświeższych danych, w roku 2017 zanotowaliśmy 6% wzrostu. W kolejnych latach odpowiednio – 12% w 2018 roku i 14% w roku 2019. W trudnym biznesowo, pandemicznym roku 2020 również udało nam się odnotować wzrost w wysokości 7%, zaś w roku 2021 powróciliśmy do zakresów dwucyfrowych i zanotowaliśmy wzrost aż o 32%. Już kilka lat temu podjęliśmy decyzję o przeznaczaniu zysku na rozwój i promocję marki GTV, w tym na poszerzanie portfolio naszych produktów. Takie podejście daje nam większe możliwości alokacji ryzyka inwestycyjnego. Co za tym idzie, nasze decyzje są bardziej stabilne i przemyślane – jesteśmy dla naszych partnerów przewidywalni. Co więcej, miarowy rozwój pozwolił nam powiększać zasięg, rosnąć w siłę i poszerzać biznesowe horyzonty.

Stale przybywa również naszych odbiorców. W samym tylko 2021 roku liczba naszych klientów wyniosła 2138 w Polsce, 764 w krajach Unii Europejskiej i 547 w krajach poza Wspólnotą. Kooperujemy na 70 rynkach Europy, Azji, Ameryki oraz Afryki, a nasze zagraniczne oddziały prężnie działają w Chorwacji, Czechach i Hiszpanii.

Dobre imię GTV to konsekwentna praca całego zespołu. Jakie są kluczowe obszary działalności firmy?

Obecnie w naszej ofercie znajduje się ponad 12 000 produktów, które trafiają do domów, biur i firm na całym świecie.

Nadrzędną wartością w GTV jest jakość, która buduje zaufanie do naszej marki. Posiadamy w ofercie wiele produktów z unikalnymi rozwiązaniami na rynku. Mamy przeszło kilkadziesiąt wzorów przemysłowych i patentów, wszystko to razem świadczy o wyjątkowości naszych koncepcji. Chcemy oferować nowy design, wyróżniający się przede wszystkim funkcjonalnością.

Kolejnym ważnym krokiem jest ukierunkowanie działalności firmy na dostępność kluczowego asortymentu, serwis logistyczny i posprzedażowy oraz wparcie klientów. Stawiamy także na cyfryzację, która pomaga nam docierać dalej i ułatwia biznesowe relacje. W samym tylko 2021 roku współpracowaliśmy aktywnie z przeszło 350 klientami w panelu B2B.

Dzięki intensywnej kooperacji między poszczególnymi działami, udaje nam się implementować średnio 600 wdrożeń produktowych w każdym roku. Mamy na koncie 14 własnych znaków towarowych, 111 wzorów przemysłowych oraz 5 wzorów użytkowych i wynalazków.

Codzienne działania naszego zespołu są pełne pasji, energii oraz wytrwałości w realizacji postawionych celów i wszyscy razem uzupełniamy się kompetencjami. Zespół GTV liczy obecnie ponad 430 pracowników. Nasz sukces biznesowy jest uzależniony od pojedynczych decyzji, które codziennie podejmujemy. Znaczenie ma każdy dział i każdy członek naszej biznesowej „rodziny”. Poczynając od Zarządu, Działów Sprzedaży Krajowej i Eksportowej, Działu Importu, przez Działy R&D, IT, Kontroli Jakości, Logistyki, HR aż po Dział Marketing czy energiczny zespół BOK.

Jak wyglądała nasza droga do sukcesu? Poznaj historię GTV.

Historia GTV sięga szalonych lat 90-tych. Od czego się zaczęła?

W latach 90. gospodarka rynkowa osadzona była w burzliwych ramach ustrojowych, a liczne reformy wcale nie ułatwiały funkcjonowania. Jednak firma GTV powoli kroczyła w obranym przez siebie kierunku.

Zaczynaliśmy dość skromnie. W 1997 roku importowaliśmy proste mechanizmy do zegarków. Mimo aspiracji, nikt wówczas nie podejrzewał, jak wiele uda nam się osiągnąć na przestrzeni kolejnych lat.

Dlaczego w ofercie GTV pojawiło się oświetlenie inwestycyjne?

Była to naturalna ścieżka rozwoju. Wcześniej dostarczaliśmy stolarzom halogenowe oświetlenie meblowe. Nabierając doświadczenia w tym obszarze postanowiliśmy rozszerzyć ofertę o produkty w technologii LED przeznaczone do oświetlenia przestrzeni biurowych i przemysłowych. I tak, w 2007 roku zainwestowaliśmy w launch marki GTV Lighting.

Przez 15 lat swojego istnienia rodzina produktów oświetleniowych zmieniała się wraz z dynamicznym rozwojem branży i potrzeb odbiorców. Cały czas pozostawaliśmy wierni naszym zasadom: elastyczności w kontaktach z partnerami, zapewnianiu kompleksowego serwisu, otaczaniu wsparciem projektowym i budowie oferty, która nadąży za trendami.

GTV Lighting to stylowe, nowoczesne oświetlenie w technologii LED. Nasze rozwiązania skierowane są zarówno dla biur, powierzchni przemysłowych, magazynowych czy użyteczności publicznej, jak i odbiorców indywidualnych.

Szeroka oferta obejmuje między innymi źródła LED, oświetlenie wewnętrzne z przemyślaną funkcjonalnością, przeznaczoną dla różnych powierzchni, jak i oświetlenie zewnętrzne oraz meblowe. Zróżnicowane i stale rosnące portfolio wpisuje się w potrzeby rynkowe. Dostarczamy niezawodne technologie, które pozwalają nam nawiązywać trwałe, oparte na zaufaniu relacje z odbiorcami.

Kolejna marka to GTV Sliding Systems, czyli systemy przesuwne. Czy także wynikała z potrzeb rynkowych?

Realizując plany i misję, w 2014 roku wprowadziliśmy linię GTV Sliding Door Systems. Koncepcja pojawienia się w naszym portfolio rozwiązań do drzwi przesuwnych zrodziła się z potrzeby udoskonalenia oferty, która była dostępna w branży.

Projekty powstawały przy owocnej współpracy doskonałych konstruktorów GTV z doświadczonymi stolarzami. Tak w naszej ofercie znalazły się dopracowane produkty, które zdobywają uznanie odbiorców nie tylko praktyczną funkcjonalnością i licznymi udogodnieniami, ale również niepodważalną jakością systemów jezdnych i dopracowanym designem.

Skąd pomysł na narzędzia ręczne Högert Technik?

W 2015 roku, zaledwie rok po wprowadzeniu w życie oferty systemów przesuwnych, rozszerzyliśmy portfolio firmy o markę Högert Technik. Tym razem naszą uwagę skierowaliśmy w kierunku użytkowników profesjonalnych narzędzi ręcznych.

Składające się obecnie z 12 kategorii portfolio nieustannie się rozwija. Grupą docelową Högert Technik są zarówno profesjonaliści, którzy pracują na naszych narzędziach każdego dnia, jak i wymagający odbiorcy indywidualni. Dynamicznie rozwijamy segment narzędzi dla elektryków, systemów przechowywania oraz elektronarzędzi. Koncentrujemy uwagę na potrzebach, które sygnalizuje nam rynek. To w nie staramy się wpisywać innowacyjnymi, niezawodnymi i jakościowymi rozwiązaniami, które dostarcza Högert Technik.

Rok temu pojawiły się znów kolejne marki: Duet Högert Workwear i GTV Decor. Jaką spełniają rolę?

Rok 2021 był dla GTV niezwykle dynamiczny. Do życia powołane zostały dwie kolejne marki – odzieży ochronnej Högert Workwear oraz GTV Decor.

Högert Workwear dostarcza bezkonkurencyjną odzież, obuwie robocze i akcesoria BHP. Technologowie i projektanci połączyli specjalistyczną wiedzę z doskonałą znajomością potrzeb odbiorców, którzy w codziennej pracy oczekują poczucia bezpieczeństwa i niezawodnej ochrony. To, co wyróżnia nasze kolekcje ubrań i akcesoriów, to ich perfekcyjne dopasowanie. Dzięki niemu oraz zastosowanym technologiom i materiałom, nasi klienci mogą cieszyć się komfortem użytkowym na najwyższym poziomie.

GTV Decor stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie światowych trendów w branży oświetleniowej. Wspieramy odbiorców w tworzeniu indywidualnych, zróżnicowanych i innowacyjnych projektów wnętrz. Dostarczamy dopracowane w najdrobniejszych detalach, przemyślane wzorniczo oświetlenie dekoracyjne. Przeszło 70 atrakcyjnych wzorów wpisuje się w różnorodne gusta, zaś innowacyjne technologie i doświadczenie, stanowią gwarant niezawodnej trwałości.

W jakim kierunku zmierza GTV wprowadzając akcesoria kuchenne?

Trendy w aranżacji wnętrz na przestrzeni lat ulegały zmianom, a GTV modyfikowało swoją ofertę w ślad za nimi. Ostatnia dekada była okresem wręcz rewolucyjnych przemian w designie wnętrz. Kuchnie w mieszkaniach otworzyły się na salon i jadalnię – stały się sercem domu. Wymagały więc godnej oprawy wizualnej. Ten kierunek nadal rytm naszym kolejnym projektom.

Starannie dobierane materiały, funkcjonalność w wypracowanym, reprezentacyjnym stylu i pomysłowe rozwiązania, które ułatwiają rozplanowanie poszczególnych stref kuchennych, zdominowały tworzone przez projektantów GTV koncepcje. Wdrożyliśmy innowacyjne linie produktowe – systemy szuflad Axis PRO oraz koszy typu cargo i magic corner Movix PRO. Pozwalają zaaranżować kuchenne wnętrza w przemyślany sposób, który harmonijnie łączy potrzeby wpisania się w najwyższe wymagania jakościowe, estetyczne oraz użytkowe.

Jakie zasady obowiązują w firmie GTV?

25 lat doświadczeń, ekspansja na rynki zagraniczne i rosnąca wraz z upływem lat wiedza utwierdziły nas w przekonaniu, co w naszej pracy stanowi największą wartość.

Relacje biznesowe budujemy na zaufaniu, elastyczności i trafnym odpowiadaniu na potrzeby. Inwestujemy w długotrwałe, oparte na szacunku i docenianiu relacje w zespole, inwestując w zawodowy rozwój pracowników. Z przyjemnością angażujemy się w liczne projekty charytatywne i edukacyjne. Wdrażamy odpowiedzialną politykę proekologiczną, racjonalnie podchodząc do zasobów i stosując liczne rozwiązania recyclingowe. Wierzymy, że zarówno lokalnie, jak i globalnie, stanowimy integralny element całości, o którą na miarę naszych możliwości chcemy się stale troszczyć.

Firmie GTV udało się przejść „suchą nogą” przez trudne chwile? Jaka jest recepta na przetrwanie?

Na przestrzeni minionych 25 lat działo się bardzo wiele. Rynkowe zawirowania, kryzysy ekonomiczne i dynamiczne zmiany w branży nierzadko rzucały nam pod nogi przysłowiowe kłody. Silnie dotknęła nas również pandemia. Każdą z trudności udało nam się jednak pokonać. Byliśmy w stanie nie tylko przetrwać, lecz dzięki ciężkiej pracy, również utrzymać wciąż tendencję wzrostu.

Kolejne sukcesy i ciągły rozwój motywują nas do dalszej pracy, potęgując zaangażowanie i chęć dbania o szeroko pojęte otoczenie biznesowe, relacje i przyjazną atmosferę.

Jeszcze nie powiedzieliście ostatniego słowa…

Nasze głowy wciąż są pełne pomysłów i mamy mnóstwo planów na bliską oraz dalszą przyszłość.

W tym roku nawiązaliśmy współpracę z MLP Group – deweloperem, właścicielem oraz zarządcą parków logistycznych i przemysłowych. Podpisaliśmy umowę na wynajem przestrzeni magazynowej o niebagatelnej powierzchni 32 000 mkw. Nowy magazyn będzie budowany specjalnie dla nas, planujemy wprowadzić się do niego już w kwietniu kolejnego roku. W obrębie inwestycji swoje miejsce znajdą również powierzchnie biurowe. Rozbudowa magazynu zwiększy nasze możliwości i pozwoli nam w dalszym ciągu rozwijać sprzedaż.

Artur Okliński, dyrektor generalny GTV Poland

Mamy nadzieję, że nadchodzące lata pozwolą nam wciąż optymistycznie patrzeć w dal, a z okazji celebrowania kolejnego dziesięciolecia działalności, z równie wielką dumą będziemy mogli opowiedzieć o następnych milowych krokach, które postawiliśmy w kierunku przyszłości.

Wszystkim naszym partnerom, kooperantom i sympatykom dziękujemy za te piękne 25 lat i zapraszamy do dalszej współpracy z GTV.

Dziękuję za rozmowę
Małgorzata Kozińska

Zapisz się na bezpłatny newsletter